Sunday 12 June 2011

PERLAWANAN PERSAHABATAN 12/06/2011

Minggu lepas Pasukan Cosmos KL telah mencipta satu lagi kemenangan, perlawanan di antara Cosmos KL menentang KM3 berkesudahan dengan Cosmos KL menang 3 gol berbalas 1. Semangat untuk menang telah bermula sebaik wisel permulaan ditiupkan. Pemain di bahagian tengah pasukan mula merancang strategi dengan membuat hantaran pendek kepada pemain sayap kiri dan kanan pasukan. Cosmos KL berjaya mengawal perlawanan pada separuh masa yang pertama walaupun pada awal permainan pemain kelihatan sedikit gugup dan kelam kabut. Cosmos KL berjaya menjaringkan gol pada pertengahan separuh masa yang pertama dan tidak lama selepas itu pasukan KM3 berjaya menyamakan kedudukan. Separuh masa pertama berkesudahan dengan kedua-dua pasukan seri 1-1.

Separuh masa kedua bermula, Cosmos KL mula menyerang dengan membuat hantaran-hantaran pendek ke sisi padang dan sekali-sekala pasukan lawan juga menyerang balas, akhirnnya Cosmos KL berjaya menembusi pertahanan KM3 dan berjaya menghasilkan gol yang kedua. Pasukan KM3 mula menyerang balas dengan membuat hantaran-hantaran silang dari sebelah kanan padang tetapi pertahanan pasukan Cosmos KL berjaya menidakkan sebarang percubaan ke gawang gol pasukan. Pada minit-minit terakhir perlawanan separuh masa kedua, Cosmos KL menjarakkan jaringan apabila penyerang Cosmos KL berjaya menjaringkan gol yang ketiga.

Separuh masa yang ketiga menyaksikan kedua-dua pasukan melakukan kekasaran dan bentesan keras tetapi keadaan perlawanan masih terkawal. Tidak banyak serangan-serangan berbahaya dilakukan. Pengadil meniup wisel penamat selepas 30 minit pelawanan separuh masa ketiga. Dengan itu Cosmos KL menang dan berjaya mencipta kemenangan kedua berturut-turut di padang PKNS.

Penulis Laporan: Boy

2 comments:

  1. utk game ni camereman masih terlupa bawa memori kad ke?

    ReplyDelete
  2. minggu ni langsung tak de camera... hahaha

    ReplyDelete